sobota, 11 maja 2013

Awokado HASS. Dietetyczny krem czekoladowy.

Czy Wy też kiedyś staliście w sklepie zastanawiając się dlaczego połowa owoców awokado ma czarną skórkę, a połowa zieloną? Otóż są to dwie różnie odmiany, różniące się tylko odrobinę, obie zdrowe i pyszne. Nadają się do sałatek, tostów, na kanapki, czy omlety, ale jeśli chcecie odkryć też inne zastosowanie tego owocu, zajrzyjcie do środka, spodoba wam się:)
Awokado to owoc zawierający antyoksydanty, zdrowe tłuszcze, witaminy i tak dalej. Można o nim pisać w nieskończoność, ale w internecie znajduje się już milion podobnych artykułów. Dla mnie awokado to źródło inspiracji kulinarnych. Nadaje się zarówno do potraw słodkich jak i słonych. Na mojej liście 'MUST COOK' znajdują się między innymi lody z awokado i zupa krem z awokado z łososiem.  
Najbardziej znaną odmianą tego owocu w Polsce jest Fuerte- z zieloną skórką, zwykle trochę twardawe, dlatego po zakupie powinno w domu jeszcze 'odleżeć' swoje.
Drugą popularną odmianą jest czarnoskóre AWOKADO HASS
W porównaniu do Fuerte jest zdecydowanie bardziej wyraziste w smaku, bardziej pikantne, dlatego polecam go do sałatek, potraw mięsnych i rybnych oraz na kanapki. Jego miąższ jest niesamowicie miękki i aksamitny, idealny do wszelkich kremów i past. 
Dzisiaj przygotowałam pastę czekoladową z tego właśnie awokado, idealną na kanapki, do ciastek i naleśników. Jest pyszna :)
Składniki na 1 filiżankę pasty(ma intensywny smak, nie potrzeba go dużo)
  • 1/2 awokado(u mnie hass)
  • kopiasta łyżeczka ciemnego kakao
  • łyżeczka cukru pudru(ew. słodzik do smaku)
  • kilka kropli wody
  • kostla, lub 2 ciemnej czekolady o zawartości min. 70% kakao
Awokado rozgnieść widelcem na gładka papkę, czekoladę rozpuścić w mikrofalówce, lub na parze, wszystkie składniki umieścić w miseczce i dokładnie wymieszać, rozgniatając ewentualne grudki. Jeśli chcemy otrzymać zbitą pastę umieszczamy krem w lodówce. 



W następnym wpisie wykorzystanie pasty:)
XOXO
Carol

7 komentarzy:

  1. ciekawe jak smakuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie polecam... Zrobiłam go dzisiaj i jak go spróbowałam miałam od razu ochotę wyrzucic go do kosza. Smak awokado jets wyczuwalny, a krem nie smaczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może miałaś niedojrzałe awokado, wtedy jego smak faktycznie bywa nieprzyjemny :)

      Usuń
  3. Jeżeli kupimy DOBRE awokado, to jego smak jest niewyczuwalny, albo czuć smak przyjemny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi także nie smakowało, nie jest to wina awokado.
      Pasty z awokado robie nie od dzis, po prostu ten przepis mi sie nie podoba.

      Usuń
  4. Spróbowałam, ale też mi nie podchodzi...

    OdpowiedzUsuń