wtorek, 7 maja 2013

Waniliowe pancakes z kaszą manną


To pierwszy wpis, więc proszę bądźcie wyrozumiali :)
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, więc powinno być zdrowe, syte, aby dać nam odpowiednią ilość energii, ale przede wszystkim pyszne, tak jak te pancakes!są wyjątkowo puszyste i lekkie, a dzięki kaszy zdecydowanie inne, niż wszystkie! Siemię lniane świetnie działa między innymi na włosy, o czym sama się przekonałam,  a słonecznik nadaje im cudownego smaku i fajnie chrupie:)
Składniki na około 7 placuszków(porcja dla 1-2 osób)
  • 2 łyżki kaszy mannej
  • 2 kopiaste łyżki mąki krupczatki
  • 1 lyżka brązowego cukru, lub stewii
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • łyżka słonecznika(ja wcześniej uprażyłam go na suchej patelni bez soli)
  • 70 g serka homogenizowanego( u mnie Danio)
  • jajko
  • 2 łyżki wody
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta sody oczyszczonej
  • łyżeczka siemienia lnianego
  • oliwa do smażenia
Wszystkie składniki umieścić w misce i dokładnie wymieszać. Jeśli będzie zbyt plynne, dodać mąki, jeśli zbyt gęste- wody.Teflonową patelnię posmarować lekko oliwą z oliwek(ja robię to za pomocą chusteczki higienicznej, tak, aby była tylko lekko tłusta, Pancakes nie mają pływać w tłuszczu!:) Ciasto nakładać na rozgrzaną patelnię łyżką i smażyć na średnim ogniu aż pojawią się małe bąbelki. wtedy szpatułką odwrócić placuszki na drugą strone i smażyć około 2-3 minuty na złoty kolor. Podawać bez niczego, lub z dowolnymi dodatkami, polecam jogurt i banana, ewentulanie masło orzechowe! Ja najadłam się ideallnie pięcioma takimi, ale jem spore śniadania :)
Kalorie w jednym placuszku: ok 75 (liczba kalorii jest tylko szacowana)
XOXO
Carol


3 komentarze:

  1. Kur.wa! Pancakes!? PANCAKES!?!?
    Naleśniki kur.wa mać! W Polsce żyjesz !

    OdpowiedzUsuń
  2. woooooow, świetne te przepisy śniadaniowe ^^ wszystkie bardzo pomysłowe i chyba wszystkie wypróbuje (teraz żałuję, że śniadanie jest raz dziennie xD)
    i zapraszam do siebie(może to zupełnie inne klimaty niż u Ciebie), lecz mam nadzieję, że Ci się spodoba ^^ ellieinspiration.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń